Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.05.2017 21:23 - „Борбата е безмилостно жестока“
Автор: sidhaarta Категория: Лични дневници   
Прочетен: 820 Коментари: 0 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
  image

Няма друга важна битка, само една е – тази вътре в мен. Металика в последния си човешки албум от 91 също я споменават – Struggle within. Целият текст на песента е интересен – за лицемерието ни, за ада, който сами си причиняваме. И тая битка със собствената кривина, личната и неотменима лукавост и хитрост е така кървава и мръсна, че не може да бъде сравнявана с никакви други побоища от миналото, когато участвах в битки един срещу един, по мъжки. Биехме се без подлости, ножове, боксове. Но тук вътре в сърцето правила няма и всички хватки са позволени. Настава касапница.

По-късно, когато изгледах „Боен клуб“ с излизането му още през 99, пак ми се дощя да се посбия с някого за спорта, за адреналина, за да усетя колко сме се отдалечили от честността, но по това време вече бях почнал да проумявам кой е най-големият ми неприятел и с кого само си струва да се бия. Его. Всеки друг противник може да ти бъде само извинение, че не ти стиска да започнеш истинския бой. Всичко друго е губене на време и удължаване на агонията.

Припомням няколко филмови и музикални образа от 90-те, защото това беше последната мъжка епоха, в която противникът имаше лице. Постепенно то обаче почна да изчезва.

Какви са техническите средства за водене на войната с егото? Когато наведа глава, когато прочета покайна молитва, но не само с устата си, аз насочвам срещу това гадно човеченце едно РПГ, базука, оръдие и го разгромявам. То става на парчета, пръска се на малки късчета и се разпилява. И тогава усещам мир. Тогава ми олеква, братлета. Поемам си въздух. Но слаба човешка природа, немощ, разсеяност, двоедушие ме превземат милиметър по милиметър неусетно отново. Домързява ме най-прозаично и досадно, спирам да стоя нащрек, да внимавам, да пребивавам в покаяние. Паметта ми е къса и забравям колко е била жестока последната битка. И се отпускам, като дроб на ченгел. Душевните ми мускули атрофират.

А в това време врагът…

А в това време парченцата от егото ми се затоплят, стопяват и тръгват едно към друго, сливат се, събират се в едно като оня течния терминатор, дето се биеше с батко Арни. Когато се съединят, те бавно и полека почват да се изправят със страшна сила. Отново.

Моето собствено прогнило горделиво и изпълнено със страсти его се възвисява, мощно издига снага над мен и ме закрива със сянката си като тежък златен телец. Няколко тона

Няма оправия с него… Изричам молитви, бия се и в този миг, не спирам да го удрям, но съм допуснал да стане толкова силно, че поражението ми става ясно още преди да се осъществи на дело.

За тези, които успеят да утрепят егото си, казват, че са се простили с вехтия си човек.

Ето тук някъде е заровена тайната. Някъде в тая секунда, когато вехтият е победен, когато е слаб, а новият не спира да се кае и не му дава никакви шансове да се изправи. Голямо изкуство е това и се иска постоянно внимание, постоянно и непрекъснато „вонмем“. Не го умея това, нямам още дори ефрейторски нашивки, обикновен редник от пехотата, който често заспива на пост. Как става това? С пост и молитва. А после? А преди това? След боя си толкова объркан, че не знаеш къде е горе и къде долу, пълна загуба на ориентация. Кое е добро и кое зло…

Чет нямат вече разказите ми за тази война. Да не помислите, че съм успял в нещо? По-зле е от преди. Боят стигна до Сталинградската битка и „ни шагу назад“, такава заповед издаде умът ми. Сърцето ми го подкрепи, братлета. Нито стъпка назад. И това е само красива метафора, написано върху листа, но иначе действителността е жалка. Егото ми вкарва такива крошета и ъперкъти, че ставам неадекватен. Събирам си ги после като клошар, оттук парцалче, оттам парченце, съшивам отново надве-натри дрипата си, щото не съм терминатор като оня. Един дрипльо съм, целият на кръпки, който само си мечтае да бъде Христов. Знам, че ви звуча вече маниакално, но е така реално… Така болезнено след поредната престрелка, както не е било никога досега. Крах.

Лакомията не знае граници.

Дай още по едно. Това е изречението на смъртта. И след него си чао. Дай още по едно. И всичко изчезва. Малко по-късно вече и от едно нямаш нужда, егото ти те е пленило. Предаваш се доброволно в косматите му лапи.

Кое е добро? Кое е зло? Няма отговор на тези въпроси извън Христос. Никакво добро не може да има извън Него. И само след такава голяма война това може да бъде осъзнато, осмислено и усетено с всяка частичка на ума и сърцето, тези две неразделни части на едното цяло, което сутрин се страхувам да погледна в огледалото.

НИКОЛАЙ ФЕНЕРСКИ

От - https://www.pravoslavie.bg




Гласувай:
4


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: sidhaarta
Категория: Лични дневници
Прочетен: 484783
Постинги: 453
Коментари: 334
Гласове: 1329
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол
1. Господня молитва
2. "Отче наш" Обяснение на Господнята молитва
3. Отче наш - от Уикипедия, свободната енциклопедия
4. ВСЕМИРНОТО ПРАВОСЛАВИЕ
5. КРСТ ЈЕ СИЛА И СЛАВА !
6. "Отношението към Св. Богородица в Православието, в сектите, и в нехристиянските учения. Лектор:д-р Десислава Панайотова - директор на Центъра за религиозни изследвания и консултации "Св. св. Кирил и Методий", който работи при храма.
7. ОФИЦИАЛЕН САЙТ НА СВ. СИНОД НА БЪЛГАРСКАТА ПРАВОСЛАВНА ЦЪРКВА - БЪЛГАРСКА ПАТРИАРШИЯ
8. ДВЕРИ НА ПРАВОСЛАВИЕТО
9. ПРАВОСЛАВИЕ. БГ - Православие България
10. Независим интернет-портал Православие България
11. БИБЛИЯ - КНИГИТЕ НА СВЕЩЕНОТО ПИСАНИЕ НА ВЕТХИЯ И НОВИЯ ЗАВЕТ
12. СПИСАНИЕ - ПРАВОСЛАВНА МИСЪЛ
13. СОФИЙСКА ДУХОВНА СЕМИНАРИЯ "СВ. ЙОАН РИЛСКИ"
14. Център за религиозни изследвания и консултации "Св. св. Кирил и Методий"
15. ЦЕНТЪР ЗА ПРОУЧВАНЕ НА НОВИ РЕЛИГИОЗНИ ДВИЖЕНИЯ
16. ЖИВО ПРЕДАНИЕ
17. ПРАВОСЛАВИЕ, БОГОСЛОВИЕ, СЪВРЕМЕННОСТ - ЗАДРУГАТА
18. ВСИЧКО ЗА СВЕТАТА ЕВХАРИСТИЯ - ЛИТУРГИЯТА
19. СЛОВО ЗА МОЛИТВАТА НА СВЕТИ ЕФРЕМ СИРИЕЦ- ЕДНО ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ЧЕТИВО
20. НЕ РАЗПИТВАЙ
21. ТАЙНИТЕ КОИТО СИ ОТИВАТ С НАС......
22. НИКОГА НЕ ГИ ЗАБРАВЯЙ.... ТЕ ТИ ДАДОХА ВСИЧКО.
23. БИБЛИОТЕКА - ПРАВОСЛАВНО ХРИСТИЯНЧЕ
24. ПРАВОСЛАВНО ХРИСТИЯНЧЕ
25. ПРАВОСЛАВНО ПОМАГАЛО
26. ПРАВОСЛАВНОТО ХРИСТИЯНСТВО.СОМ
27. ДОБРОТОЛЮБИЕ
28. ХРИСТИЯНСТВО И КУЛТУРА
29. ДЯКОНИЯ.БГ
30. ПРАВОСЛАВНА КЛАСИКА